قبلی

بازدید مشتری از ملک

نشان دادن ملک به مشتری، یکی از مراحل بسیار مهم در زمان خرید و فروش یک خانه است که این نقش مهم، توسط مشاورین املاک انجام می‎شود. شاید برخی از مشاوران، این مرحله را خیلی جدی  نگیرند اما برخی دیگر از دفاتر املاک که تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند، حتی یک نفر را به عنوان مسئول نشان دادن ملک به مشتریان تعیین می‌کند. این افراد باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشند تا بتوانند مشتریان را مجاب به خرید ملک کنند. اما به طور کلی، تمامی مشاورین املاک باید با نکات مهم بازدید مشتری از ملک آشنا باشند تا بتوانند کسب و کار خود را بهبود ببخشند. در ادامه، این نکات را بررسی می‌کنیم. شما میتوانید با دریافت پکیج آموزش املاک آکادمی کاشانی کیا تمامی این آموزش هارا به صورت یکجا دریافت کنید.

بازدید مشتری از ملک

نکاتی که در زمان بازدید مشتری از ملک باید در نظر داشته باشید

موارد بسیار زیادی می‌توانند در زمان بازدید مشتری از ملک تاثیرگذار باشد و آن‌ها را مجاب به خرید و یا عدم خرید ملک مورد نظر کنند. مشاورین املاک باید تجربه خوبی در این زمینه داشته باشند و بتوانند تمامی اتفاقات را به خوبی مدیریت کنند.

در واقع در زمان بازدید از یک ملک، مشاورین املاک باید اجازه دهند تا مشتری خود خانه را به درستی و با دقت بازدید کند تا بتواند به خوبی با آن خانه ارتباط برقرار کند و در صورتی که از مسیر مثبت در حال خارج شدن بود، مشاور املاک باید بتواند با استفاده از فن بیان خود، مشتری را دوباره به همان مسیر باز گرداند. این امر نیازمند داشتن تجربه بسیار بالا و آشنایی کامل با شرایط و نکات مهم بازدید مشتری از ملک که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

علایق مشتری را در نظر بگیرید

مشاور املاک خوب باید بتواند علایق مشتری را به خوبی درک کند تا بتواند موردی مناسب برای وی را ارائه کند. قبل از بازدید ملک توسط مشتری، باید از وی بخواهید تا به ترتیب اولویت‌ها، علایق و خواسته‌های خود را نسبت به یک ملک بیان کند، سپس فایل مناسبی را به او پیشنهاد دهید. البته در زمان بازدید از ملک نیز باید این خواسته‌ها را در نظر داشته باشید و حتما موارد مورد نظر مشتری را وی در میان بگذارید، برای این امر می‌توانید این موارد را در چند مرحله به مشتری خود گوش زد کنید.

مراحل بازدید از ملک قبل از فروش

این تکرار می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتری بگذارد و به او بفهماند که شما به خواسته‌ها و علایق وی احترام می‌گذارید و تنها به دنبال جمع شدن معامله نیستید. البته دقت داشته باشید که برجسته کردن بیش از حد موارد خاص نیز می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

مختصر و مفید ملک را معرفی کنید

یکی از اساسی‌ترین اشتباهات مشاورین تازه کار، صحبت کردن بیش از حد و برخی مواقع پرحرفی کردن است. دقت داشته باشید که این کار می‌تواند یک سردرگمی برای مشتری به وجود بیاورد و مشکلاتی را در تصمیم‌گیری وی ایجاد کند. به همین دلیل، بهتر است در زمان نشان دادن ملک خیلی پر حرفی نکنید و به صورت دسته‌بندی شده و منظم ملک را معرفی کنید. شما میتونید با گذراندن دوره های آموزش املاک تمامی نکات مهم در زمینه مشاورین املاک را دریافت نمایید.

شمرده شمرده حرف بزنید

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در زمان بازدید مشتری از ملک که مشاورین املاک باید آن را رعایت کنند، شمرده شمرده حرف زدن است. دقت داشته باشید که هرگز با عجله صحبت نکنید و با بیانی رسا، ملک مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به مشتری خود معرفی کنید. صحبت کردن با هیجان بسیار بالا و سریع، می‌تواند باعث بدفهمی و یا حتی سو برداشت شود.

پاسخ‌های تلگرافی ندهید

به طور کلی، فن بیان در زمان بازدید مشتری از ملک اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این که بتوانید مشتری را به راحتی جذب کنید و ملک را به وی معرفی کنید، بهتر است هرگز جواب سوالات وی را با بله و خیر ندهید. به عنوان مثال، در صورتی که مشتری در مورد داشتن و یا نداشتن پارکینگ از شما سوال کرد، بهتر است بگویید این واحد دارای یک پارکینگ در طبقه منفی یک است و برخی توضیحات اضافی اما لازم را ارائه دهید.

بازدید از مشتری از ملک ها

با مشتری بحث و جدل نکنید

بحث و جدل در زمان بازدید مشتری از ملک یکی از دیگر از اشتباهات بسیار بزرگ مشاوران تازه کار است. این کار می‌تواند باعث شود تا مشتری احساس ناامنی کند. حتی ممکن است وی به یک دفتر املاک دیگر مراجعه کند. به همین دلیل، بهتر است با خوش اخلاقی و رعایت حد صمیمیت با مشتری برخورد کنید و هرگز با وی وارد بحث و جدل نشوید.

مشخصات را به درستی معرفی کنید

مشاوران املاک در زمان نشان دادن ملک، تنها نباید به معرفی متراژ و متریال استفاده شده برای ساخت خانه صحبت کنند، بلکه موارد دیگر نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشند. از مهم‌ترین مواردی که در زمان معرفی ملک باید به آن‌ها اشاره داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امنیت منطقه
  • میزان ترافیک
  • موقعیت محله
  • سطح دسترسی محلی

وعده و وعید ندهید

برخی مواقع مشاهده می‎شود که مشاورین املاک در زمان بازدید مشتری از ملک برای این که بتوانند آن‌ها را تشویق به خرید و یا اجاره ملک کنند، وعده‌های دروغین می‌دهند. این وعده‌ها اگر صرفا برای جلب نظر مشتریان باشد، اعتماد آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث کم شدن چشم گیر اعتبارتان در میان سایر مشاورین املاک نیز شود. به همین دلیل، بهتر است به هیچ عنوان وعده‌ای به مشتری خود ندهید که از انجام آن مطمئن نیستید.

مهمترین مراحل بازدید از ملک

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت آکادمی کاشانی کیا، نکات مهمی که مشاوران املاک باید در زمان بازدید مشتری از ملک در نظر داشته باشند را بیان کردیم. بازدید از ملک یکی از مهم‌ترین مراحل برای فروش و یا اجاره یک ملک است و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن داشته باشد. به همین دلیل، باید حساسیت خاصی انجام شود. اگر می‌خواهید در مدت زمانی بسیار کم به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوید و درآمدی میلیونی داشته باشید، می‌توانید از خدمات و دوره‌های آموزش املاک مجموعه ما استفاده کنید. این دوره‌ها بر اساس استانداردهای جهانی آماده شده‌اند و دارای رفرنس‌های جهانی می‌باشند، به همین دلیل، می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
you movies
2 سال قبل

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید
https://youmovise.com/